Vijesti

Kako “banka na dlanu” može uštediti i vrijeme i novac

Iako elektronsko i mobilno bankarstvo nisu nikakva novost i već dugo nam olakšavaju život i poslovanje, veliki broj građana se s njihovim prednostima upoznao tek u vrijeme pandemije, dok drugi, još uvijek nepovjerljivo gledaju na ovaj način „bankarenja“.

Mnogi, koji su ranije iz nekog razloga oklijevali sa korištenjem ovih usluga, navodeći jedan od najčešćih razloga za nekorištenje – brigu da je sam proces komplikovan i nedovoljno siguran, odvažili su se da ih prvi put isprobaju i brzo se uvjerili koliko je jednostavno biti svoj lični bankar.

Svako ko je bar jednom platio račun za komunalije iz udobnosti svog doma, umjesto da troši vrijeme na odlazak do banke i stajanje u redovima, teško da će se ikada više vratiti na stari način bankarenja. Ipak, plaćanje računa je samo jedan u nizu primjera kako nam tehnologije, prilagođene modernom načinu života, mogu uštediti i vrijeme i novac.

Upravljamo novcem 24 sata 7 dana u sedmice, odakle god to poželimo

Digitalizacija bankarskih proizvoda i usluga omogućila je klijentima da 24 sata dnevno, sedam dana u sedmici, obavljaju najčešće korištene finansijske transakcije. Skoro sve što je nekada zahtijevalo odlazak u banku sada može da se obavi onlajn – elektronskim ili mobilnim bankarstvom, koji je zapravo njegova unaprijeđena i dodatno pojednostavljena verzija. Sve što vam treba, pored računa u banci i ugovorene usluge elektronskog ili mobilnog bankarstva, jeste uređaj povezan na internet, a za mobilno bankarstvo i aplikacija banke mBank. Koristeći ove usluge, u svakom trenutku imate uvid u stanje na računu, pregled valutnih kurseva i mogućnost kupoprodaje deviza, priliku da sami odvajate novac na štedni račun, kao ipregled otplate mjesečnih rata kredita.. Stanje po kreditima, karticama, dospjele i nedospjele rate, podešavanje limita po karticama – sve je moguće uz mbank aplikaciju. Takođe, tu je i mogućnost podnošenja zahtjeva za brzi gotovinski kredit, ukoliko ste korisnik kreditne kartice banke, uz samo jedan dolazak u banku. Za sve one koji se vole igrati sa kamerom svog mobilnog telefona, radije nego kucati po tastaturi, postoji opcija fotografisanja podataka sa računa koji se, posebnim algoritmom, same „prekucavaju“ u polja u kojima su ovi podaci potrebni.

Mobilno je jednostavno

Najveći broj digitalnih finansijskih transakcija možete obaviti kod kuće ili na poslu na svom laptop ili desktop računaru. Ipak, još veće pogodnosti i veći komfor dobijate ukoliko nosite „banku u džepu“, u vidu aplikacije u svom mobilnom telefonu, koja radi nezavisno od radnog vremena poslovnice banke i uvijek vam je na dohvat ruke. Na primjer, ukoliko ste pronašli na sniženju cipele koje odavno priželjkujete, a ne znate da li vam je ostalo dovoljno sredstava, stanje računa možete provjeriti  putem mobilne aplikacije.  Mobilna aplikacija vam takođe omogućava da obavljate plaćanja digitalnim novčanikom, koje funkcioniše na način da, umjesto karticom, plaćate direktnim prislanjanjem telefona na POS terminal.

Svi dokazi o plaćanju na jednom mestu, uz maksimalnu kontrolu potrošnje

Račun za mobilni, račun za fiksni telefon, struja, grijanje, vrtić, produženi boravak, kablovska televizija, razni kursevi za vas i vašu djecu itd itd… Prosječno domaćinstvo svakog mjeseca izmiruje više računa koji dospijevaju u različito vrijeme i nekada smo obično čekali da se nakupe, kako bismo izbjegli čekanje na šalteru u više navrata. Elektronsko i mobilno bankarstvo su maksimalno pojednostavili ovu aktivnost, bez odlaska u banku i bez obzira koliko vam je radnica na šalteru banke možda postala bliska i draga. Za jednostavnije plaćanje možete praviti šablone za svako od redovnih plaćanja, a još je jednostavnije ukoliko postoji opcija skeniranja QR koda direktno sa računa, ukoliko se radi o plaćanju unutar banke, jer mobilno bankarstvo nudi i ovu uslugu. Na kraju, umjesto gomile papira, svi dokazi o uplati, analiza mjesečne potrošnje i uvid u sve račune u banci, nalaze se na jednom mjestu  – u digitalnom obliku, u lako pretraživoj bazi. Sama aplikacija omogućava vam vizuelni prikaz isplata i uplata te smještanje transakcija u kategorije, kako biste lakše mogli donijeti buduće odluke vezane za potrošnju i štednju. Koristeći digitalne usluge banke uštedili ste ne samo vrijeme, već i novac, budući da su  naknade za plaćanje digitalnim bankarstvom i do 80 odsto niže u odnosu na naknade koje se primjenjuju za šalterska plaćanja. Novac koji ste uštedili na ovaj način uložite u vrijeme koje ćete provesti sa dragim ljudima. Ne brinite, iako ne gledate sve vrijeme u svoj mobilni telefon, banka će vas obavijestiti o svim važnim akcijama koje možete iskoristiti kao korisnik njenih proizvoda i usluga.

Najsavremenija zaštita od zloupotrebe

Ukoliko i, pored svih prednosti digitalnih bankarskih usluga, brinete zbog mogućih rizika, znajte da banke posvećuju posebnu pažnju bezbjednosti digitalnih servisa, kako bi spriječile eventualne zloupotrebe. Korisnici e-bankarstva dobijaju korisničko ime i lozinku, a kao dodatni vid zaštite koristi se i m-token. Mobilna aplikacija je takođe višestruko zaštićena. PIN kod, otisak prsta ili skeniranje lica koriste se kao dodatni vid zaštite, pored korisničkog imena i lozinke. Dio odgovornosti je svakako i na vama – postojećim ili budućim korisnicima ovih usluga s toga se u svojoj banci obavezno informišite kako da bezbjedno uživate u blagodatima elektronskog i mobilnog bankarstva. *************

Biznis.ba