Prvi stambeni ‘superblok’ u Beču: Manje motornog saobraćaja, više zelenila

U austrijskoj prijestolnici počela je transformacija stambenog naselja u takozvani superblok. Ovaj koncept podrazumijeva ograničavanje motornog saobraćaja i pretvaranje ulica u pješačke zone sa nizom kvalitetnih mjesta za organizovanje slobodnih aktivnosti.

Zahvaljujući mnoštvu drveća i zelenila, stanarima će biti poboljšan komfor stanovanja i u vrućim ljetnim danima.

Prvi takozvani superblokovi nastali su u Barseloni prije otprilike pet godina. Koncept mirnih stambenih naselja bez tranzitnog saobraćaja je u kratkom vremenskom periodu počeo da dobija na popularnosti ​​i u mnogim drugim gradovima. U Berlinu su, naprimjer, superblokovi postali jedna od urbanih tema o kojima se najviše raspravlja posljednjih mjeseci. Jedna od glavnih prednosti superblokova je, pored povećane sigurnosti saobraćaja, više prostora za rekreaciju i razonodu.

Gradske vlasti Beča su prošlog ljeta najavili pilot projekat stvaranja prvog superbloka, a od tada je pripreman konkretan plan za naselje Favoriten. Urbanisti su razvili koncept za smirivanje i sigurnost saobraćaja, koncept otvorenih prostora koji uključuje mjere za povećanje kvaliteta javnog prostora i program za postepenu transformaciju prostora. Lokalno stanovništvo je imalo mogućnost da kontinuirano učestvuje u planiranju.

Krajem juna napravljena je prva pješačka zona u sredini superbloka u ulici Herzgasse. Za sada je uređena zelenilom, postavljen je privremeni mobilijar, ali je glavni cilj transformacija u mirnu zonu sa trajnim namještajem i drugim elementima koji oblikuju grad. Kako je ovo prva transformisana ulica u okviru „superbloka“, postoji i niz informativnih tabli za cijeli prostor, a tokom ljeta će se održati još nekoliko događaja s ciljem dodatnog informisanja javnosti o ovom projektu.

 

Biznis.ba / FENA