Tokom modernizacije tramvajske pruge u bečkom okrugu Simmering testirat će se nova zelena pruga sadnjom žednjaka, koji je jednostavniji za održavanje od trave i iziskuje manje troškova, saopćila je gradska vlast.
Širom Beča ove se godine provodi 30 projekata modernizacije tramvajskih pruga za što će biti utrošeno više od 37 miliona eura. Dobra infrastruktura javnog prijevoza oproban je bečki recept za smanjenje automobilskog saobraćaja i postizanje ekoloških ciljeva.
Ukupno će se modernizovati devet kilometara tramvajske mreže. Najveći projekt je onaj u glavnoj ulici u okrugu Simmering gdje će se modernizirati 1,4 kilometra pruge. Upravo ovdje bit će testirana nova zelena pruga.
Umjesto trave sadit će se žednjak koji je, kako je obrazloženo, jednostavniji za održavanje i cjenovno povoljniji. Osim toga je otporniji na vanjske utjecaje, a ne mora se često ni zalijevati. Dijelovi pruge s tom biljkom testirat će se i evaluirati do kraja sljedeće godine. Ako rezultati budu zadovoljavajući, pruge će se od 2024. ozelenjivati žednjakom.
Bečka tramvajska mreža zasad raspolaže s više od osam kilometara zelenih pruga. Kako je potvrdio direktor preduzeća za javni prijevoz Wiener Linien Gunter Steinbauer, neprestano se radi na povećanju udjela ozelenjenih pruga.
“Takve pruge ne obogaćuju samo sliku grada, nego djeluju i pozitivno na mikroklimu snižavajući temperaturu okoline”, ukazao je.
Pri širenju i modernizaciji tramvajskih pruga koriste se električni građevinski strojevi te reciklirani beton, sve sa ciljem minimiziranja štetnih emisija ugljendioksida.
Radovi na održavanju i modernizaciji tramvajskih pruga održavaju se tokom ljetnih mjeseci, odnosno školskih praznika kada je manje putnika. Prošle godine tramvaji su u Beču prešli ukupno 23,3 miliona kilometara. Skoro 172 kilometra duga tramvajska mreža, šesta po veličini na svijetu, jako je opterećena što iziskuje neprestanu modernizaciju, saopćila je vlast Beča.
Biznis.ba