Ovaj potez obnavlja izazove koje zakonodavci postavljaju jednoj od najpopularnijih društvenih mreža na svijetu i ističe konstantne bojazni da TikTok špijunira korisnike u korist kineske vlade.
Prijedlog zakona, koji je lako prošao kroz Komitet, zabranio bi TikTok u američkim prodavnicama aplikacija, osim ako se ova društvena mreža, koju koristi oko 170 miliona Amerikanaca, brzo ne odvoji od svoje matične kompanije ByteDance, povezane sa Kinom.
Ukoliko bude usvojen, zakon bi dao ByteDance-u rok od 165 dana, ili malo više od pet mjeseci, da proda TikTok. Ako se prodaja ne izvrši do tog datuma, za operatore prodavnica aplikacija poput Apple-a i Google-a bi bilo nezakonito da omoguće preuzimanje aplikacije. Predlog zakona takođe razmatra slične zabrane za druge aplikacije “koje kontrolišu kompanije stranih protivnika”.
Predstavnička komora sada će prijedlog zakona o TikToku poslati na glasanje na plenarnoj sednici sledeće nedelje, izjavio je lider većine u Predstavničkom domu, Stiv Skalis, u objavi na X u četvrtak uveče. Sudbina prijedloga zakona u Senatu je manje jasna, gdje trenutno ne postoji odgovarajući prijedlog i gdje se predsjedavajuća Senatskog komiteta za trgovinu, senator iz Vašingtona, Maria Kentvel, nije obavezala da će podržati prijedlog.
Dok se u Predstavničkom domu odvijala rasprava, TikTok je pokrenuo kampanju protiv prijedloga zakona, pokušavajući da mobilizuje svoju korisničku bazu. Kompanija je nekim korisnicima poslala upozorenja u aplikaciji tvrdeći da prijedlog zakona “oduzima Amerikancima pravo na slobodu izražavanja”.
Prijedlog zakona takođe predviđa ograničenja za TikTok saobraćaj ili sadržaj koji prenose “internet hosting servisi”, širok pojam koji obuhvata različite industrije, uključujući hosting datoteka, hosting imenskih servera, cloud hosting i hosting virtualnih privatnih servera, prenosi Telegraf.
Uprkos nedostatku javno dostupnih dokaza da je kineska vlada pristupila podacima korisnika TikToka, strahovanja su i dalje prisutna, a stručnjaci za sajber sigurnost navode da je to ozbiljna iako hipotetička zabrinutost.
Usvajanje ovog predloga zakona moglo bi da ima šire posljedice na ekonomiju, ne samo na TikTok, Apple i Google, već i na mnoge druge dijelove ekonomije koji bi mogli biti pogođeni prijedlogom zakona, pišu nezavisne.
(Haber.ba)