Tehnologija

Meta planira označiti slike koje generiše vještačka inteligencija

MENLO PARK –  Tehnološki gigant Meta planira da uvede specijalnu oznaku na svojim društvenim mrežama za slike kreirane pomoću alata generativne vještačke inteligencije drugih tehnoloških kompanija, prenose strani mediji.

- Tekst se nastavlja nakon oglasa -
- Kraj oglasa -

FOTO: Pixabay

Prema saopštenju Mete, sistem bi trebalo da bude uspostavljen na mrežama Facebook, Instagram i Threads za nekoliko mjeseci, prenosi SEEbiz.

Metina odluka je dio šireg napora tehnoloških kompanija da uspostave standarde za označavanje sadržaja kreiranog korišćenjem generativnih modela vještačke inteligencije koji mogu da kreiraju lažne, ali realistične zvukove, slike i video zapise na osnovu tekstualnih upita, izvjestila je ove nedjelje Ars Technica.

Meta i drugi tehnološki giganti bili su pod velikim pritiskom da sprijječe upotrebu veštačke inteligencije za širenje dezinformacija u svjetlu mnogih izbora koji će se održati ove godine.

Prošlog decembra, Meta je već predstavila oznake slika kreirane sopstvenim generativnim alatima vještačke inteligencije, ali sada žele da prošire ovu praksu na slike napravljene pomoću alata drugih tehnoloških kompanija, kao što su OpenAI, Google i Midjourney.

Cilj ovog poteza je da se poveća transparentnost na mrežama kao što su Facebook, Instagram i Threads tako što će svojim korisnicima dati do znanja kada je sadržaj koji vide digitalno generisani medij, a ne autentična fotografija ili video, navodi Ars Technica.

Meta će na ovome sarađivati sa kompanijama Adobe, OpenAI, Google, Microsoft, Midjourney i Shutterstock, objasnio je Metin globalni poslovni menadžer Nik Kleg (Nick Clegg).

Meta kaže da će se tehnologija za označavanje sadržaja generisana veštačkom inteligencijom oslanjati na nevidljive oznake i metapodatke ugrađene u datoteke, takođe je izvestila Ars Technica.SEEbiz

Objava Meta planira označiti slike koje generiše vještačka inteligencija prenijeta sa portala Capital.ba – Informacija je capital.

- Tekst se nastavlja nakon oglasa -
- Kraj oglasa -