SARAJEVO – Tržište mobilnije telefonije u Bosni i Hercegovini ponovo je padu, sa oko 135.800 korisnika ili 3,64 posto manje u prvom kvartalu ove godine u odnosu na posljednji kvartal 2021. godine.
Ovo tržište pokazalo se jako osljetljivim na krize, pa je tako tokom pandemije u 2020. godini zabilježilo pad nakon čega se oporavilo piše portal Indikator.ba.
Vrhunac je dostiglo u trećem kvartalu prošle godine kada je ukupno bilo 3.812.993 korisnika, čak 9,8 posto više nego u trećem kvartalu 2020. godine.
Ponovni pad je uslijedio u četvrtom kvartalu 2021. godine i nastavljen je u prvom kvartalu ove godine (pad na 3.592.967 korisnika), a korenspondira sa porastom inflacije i pogoršanjem ekonomskih prilika.
Pad u mobilnoj telefoniji telekom operateri očekivano najviše su osjetili kod pre-paid korisnika, gdje je na kvartalnoj osnovi njihov broj smanjen za 150.000 na 2.589.702, odnosno procentualno izraženo 5,48 posto. Neki od korisnika su se prebacili na post-paid budući da je broj pretplatnika u ovom segmentu porastao za 1,43 posto na ukupno 1.003.265.
Negativni trend potvrđuju i podaci Regulatorne agencije za komunikacije o ukupnom odlaznom saobraćaju mopbilne telefonije koji je zabilježio pad u prvom kvartalu od 6,78 posto, čemu treba pridodati i pad broja poslanih SMS poruka od – 12,26 posto.
Dominantni operatori i dalje drže tržište pod kontrolom, a tržišni udjeli drugih operatera su simbolični.
BH Telecom je i u ovom segmentu vodeći sa tržišnim udjelom od 42,92 posto , Mtel ima udio od 35,21 posto, a HT Eronet 21,66 posto.
Novi igrač na tržištu Novotel, koji je počeo rad početkom drugog polugodišta 2021. godine osvojio je tržišni udio od 0,18 posto, blago ga popravivši u odnosu na četvrti kvartal 2021. godine kada je imao udio od 0,16 posto.
Od ostalih operatera, još je prisutan samo Logosoft sa zanemarivim udjelom od 0,04 posto. Indikator.ba
Objava U padu tržište mobilne telefonije u BiH prenijeta sa portala Capital.ba – Informacija je capital.