Vijesti

Digitalna štampa i njena uloga u reklamiranju

Današnji svet je svet marketinga. Kako živimo u svetu u kom je konzumerizam izrazito zastupljen, taj svet je posvećen kupovini i potrošnji. Kako da se različiti proizvođači svega i svačega, pružaoci usluga i svi ostali koji su pod svetskim biznis nebom – izbore sa konkurencijom, koja u svakoj oblasti postoji. Današnjica kao odgovor na to daje samo jednu reč – marketing.

Neuhvatljiv marketing koji se menja iz dana u dan

Marketing, odnosno reklamiranje u današnje vreme menja se neverovatno brzo – zato što se stvari stalno unapređuju, jer je kreativnost ta koja diktira promene. Tradicionalni načini reklamiranja svodi se najviše na medije kao što su televizija, radio i štampa – i oni su danas i dalje tu, samo što su ponekad u drugom planu. Kako je danas sve okrenuto onlajn svetu – i reklamiranje se preselilo tamo, i to zajedno sa digitalnom štampom. Ona je danas aktuelni standard kojim marketinške aktivnosti bivaju efikasne, interaktivne, fleksibilne i personalizovane.

Digitalna štampa – revolucija u svetu oglašavanja i reklamiranja

Za razliku od tradicionalne štampe koja je na mnogo načina bila ograničena (vremenski i prostorno naročito), digitalna štampa je stvarno došla kao revolucionarna tehnologija bez koje se svet već ne može zamisliti. Njene karakteristike su pre svega velika brzina i efikasnost u stvaranju, adaptiranju i slanju svega onoga što se želi preneti putem reklame, i to bez obzira na prostornu udaljenost. Digitalnim putem se u istom trenutku mogu praviti reklamni materijali za različite ciljne grupe, na različitim jezicima i mestima – a to je čini preciznom i relevantnom u marketinškom svetu.  

Sve prednosti digitalne štampe

Potrošačima su odavno dosadili tradicionalni načini reklamiranja, danas se sve manje pažnje i vremena, i kupci imaju sve manje živaca za marketing. Zato on mora biti pre svega prilagođen njima – da ih pokrenu da budu aktivni učesnici određene kampanje a ne samo puki posmatrači sa strane. Da bi se to postiglo, potrebno je dublje analizirati navike i potrebe potrošača – da bi se napravila kampanja koja će biti učinkovitija. Digitalna štampa je nešto što ide u korak sa današnjim pristupima ekologiji – odnosno održivosti u poslovanju. Nema više korišćenja papira, mastila i ostalih procedura koje štete životnoj sredini – što znači da nema više zagađenja, a osim što se smanjuje štetni uticaj na prirodu oko nas, smanjuju se i troškovi koji su u proizvodnji neophodni. Nema transporta, nema skladištenja – koliko se tu tek uštedi. I ključna reč za kraj – brzina. Nema bržeg načina da se neki reklamni materijal distribuira – digitalnim putem to se radi u sekundi. Tehnološki napredak je izraz s kojim bi digitalnu štampu izjednačili, a mi bismo ipak rekli – najinovativniji ključni faktor u reklamiranju.Ovde pogledajte sve detalje o digitalnoj štampi kao i drugim vidovima reklamiranjakoji vam mogu biti od koristi u različitim situacijama.

Gde se sve koristi digitalna štampa

Kada se neka tehnologija naziva revolucionarnom, ona po običaju ima i široku primenu. Kod digitalne štampe to se i dokazalo. Pre svega, digitalnu štampu koriste svi oni koji treba da reklamiraju neki proizvod ili uslugu. Ako pogledamo samo koliko je onih koji su danas mali i srednji preduzetnici – digitalni marketing samo u toj oblasti cveta, i tek će da cveta. Prilagođava se ciljnim grupama, a baneri, plakati, flajeri i brošure samo su delić takvog materijala koji pokriva digitalni marketing.  Svi ti reklamni proizvodi podrazumevaju kreativan pristup koji će omogućiti najveći mogući kvalitet, uz sve više željenu personalizaciju. Ono gde se digitalna štampa još koristi jeste ambalaža za određene proizvode – na najrazličitijim materijalima, teksturama i podlogama. Takva štampa može doprineti da određeni proizvod prosto pleni svojim izgledom i grabi pažnju svih onih koji su makar prošli pored njega. A novim proizvodima malih i srednjih proizvođača personalizovana ambalaža pruža svakako još jednu vrednost koja će pozicionirati brend na tržištu. U okviru kompanija, digitalna štampa se koristi prilikom kreiranja internih materijala – razne prezentacije, obuke i radne knjige – što poboljšava komunikaciju među zaposlenima i unapređuje poslovanje. 

I na kraju treba istaći doprinos digitalne štampe umetnicima i dizajnerima koji svoje ideje nikad brže nisu mogli da pretoče u realnost, i to na različitim materijalima, površinama, veličinama. Danas su takva umetnička dela vrlo popularna zbog mogućnosti personalizacije i stvaranja unikatnih predmeta prema želji kupaca. Sve više je onih koji bi neki motiv imali na zidu kancelarije ili spavaće sobe koji im lično znači, a digitalna štampa to može omogućiti, i to u visokim rezolucijama i visoko kvalitetno. Tapete su samo jedan od proizvoda koji je neverovatno popularan godinama unazad – digitalna štampa je omogućila da na njih stavite dezen koji god ste zamislili. Sve što nečiji kreativni um zamisli – to se vrlo brzo i efikasno može ostvariti primenom digitalne štampe.