Vijesti

Odluka Njemačke da ponudi neograničena regionalna putovanja za 9 eura mjesečno je bila odličan potez

Piše reporterka CNN-a ; Nikada nisam namjeravala ići u Brühl. Nisam ni namjeravala ići u razgledavanje Njemačke. Imala sam noćni let s presjedanjem preko Düsseldorfa i planirala sam obaviti nešto posla u hotelu, a zatim prošetati gradom.

Ali onda sam se predomislila na savjet člana osoblja u zračnoj luci Düsseldorf. Htjela sam kupiti kartu za voz do grada – 3 eura – kad mi je predložio opciju od 9 eura (oko 9 USD). “Mogla bi negdje otići dalje”, rekao je.

Hodajući od gradskog središta Brühla do željezničke stanice, prošla sam kraj UNESCO-ve svjetske baštine. Palača Augustusburg iz 18. stoljeća — jedan od najranijih njemačkih primjera rokoko arhitekture — privlači posjetitelje iz cijelog svijeta. Sam Brühl, južno od Kölna, ima lijepu pješačku glavnu ulicu, hektare parka i muzej Maxa Ernsta – umjetnika koji je ovdje rođen.

Putovanje od Düsseldorfa do Brühla koštalo bi 9 eura u jednom smjeru — za tu cijenu dobila sam povratno putovanje i dvije vožnje do zračne luke, umjesto “pravih” ukupno 24 eura. Ali ovdje se nije radilo samo o uštedi od 15 eura — meni je karta od 9 eura dala ideju o tome što Njemačka ima za ponuditi. Čak i za manje od jednog dana. Sad jedva čekam da se vratim. Jedna rokoko palača nije dovoljna.
Ja nisam jedina. Odluka Njemačke ovog ljeta da ponudi neograničena regionalna putovanja za 9 eura mjesečno — koja završava tjedan dana od danas, 31. kolovoza — bila je nevjerojatan uspjeh.

Gotovo 60 miliona karata prodano je do početka augusta, prema VDV-u, Udruzi njemačkih prijevoznika — drugim riječima, pokrivajući juni i juli.

To uključuje 10 milijuna pretplatnika mjesečno, koji su automatski dobili ulaznicu, 21 milion ulaznica za juni i 17 milijuna za juli.

Britanski turistički bloger Alexei Gaynanov već je planirao 11-dnevno putovanje u Njemačku kada je najavljena karta od 9 eura. Kupio je Interrail kartu koja mu je omogućila neograničeno putovanje vlakom — ali kaže da je karta od 9 eura “otvorila ostatak mreže za nas — podzemnu željeznicu, tramvaje i autobuse.
“To je jako olakšalo kretanje i uklonilo svaki stres oko smišljanja koju kartu kupiti. Uštedilo nam je mnogo novca čak i u 11 dana koje smo proveli u zemlji”, kaže.

CNN / PRESS



(Pressmedia)