Vijesti

Pored poskupljenja, potrošači se bore i sa obmanama u trgovinama

BANJALUKA – Pored nezapamćenih poskupljenja koja ne misle stati, građane Srpske u marketima dočekuje još jedna muka i neprijatnost, a to je da sa rafa uzmu proizvod po jednoj cijeni, a da tek na kasi saznaju da je on, ipak, skuplji.

- Tekst se nastavlja nakon oglasa -
- Kraj oglasa -

Foto: RAS Srbija

Iz udruženja potrošača poručuju da su mnogi primorani da, zbog malih primanja, obiđu više trgovina, kako bi neku osnovnu životnu namirnicu ili neki drugi neophodni proizvod kupuli nešto jeftinije.

Međutim, nije rijetkost da izaberu proizvod koji im se cjenovno učini prihvatljivim, ali da račun pokaže da je on, u stvari, skuplji.

Tako, na primjer, za “plazma” mljeveni keks od 300 grama u jednom marketu na polici stoji cijena od 1,39, dok je ovaj proizvod skuplji za 30 feninga, što kupac shvati tek na kasi. Pojedinci zatvaraju oči na ovakve situacije i plate račun, dok drugima na pamet ne pada da postupe tako, nego zahtijevaju od trgovaca da storniraju račun, a sporni proizvod ostavljaju na kasi.

Iz Udruženju za zaštitu potrošača „Don“ iz Prijedora saopštili su da im se javlja veliki broj građana nezadovoljnih ponašanjem trgovaca, kada se nađu u situaciji da prigovore na cijenu koja je različita i koja je svaki put znatno viša na kasi.

„Dok oni gledaju kako da uštede, u radnjama ih dočekuju neprilike i obmane. Naime, cijene na policima i na kasi prilikom plaćanja proizvoda nisu iste. Rečenica ’to sigurno koleginica nije stigla promijeniti cijene, znate, nas je malo’, postala je naša svakodnevica, ali to je rečenica kojom se potrošač, u najmanju ruku, obmanjuje“, naglašavaju u „Donu“.

Podsjećaju građane da je, ako se nađu u ovakvoj situaciji, njihovo pravo da proizvod plate po cijeni koju su pronašli na polici.

„A u slučaju bilo kakve neprijatnosti treba da upišu problem u Knjigu reklamacija, pozovu Udruženje potrošača ili tržišnu inspekciju. Samo našom pravovremenom reakcijom možemo sati u kraj trgovcima koji nas u ovako teškim vremenima obmanjuju cijenama“, poručuju iz ovog udruženja.

Vladana K. iz Banjaluke kaže da je nedavno doživjela identično iskustvo.

„Muž i ja smo bili u malo većoj nabavci, odabrali proizvode, platili ih i otišli kući. Dok smo bili u trgovini, vidjela sam čoko-namaz od 400 grama koji inače kupujem, ali koji, barem po cijeni na rafi, još nije poskupio. Međutim, umjesto 2,99, koliko je stajalo na polici, platili smo 3,75 KM. Izgleda da nema druge nego još u marketu prokontrolisati račun i reagovati u slučaju nepravilnosti“, kaže sagovornica Srpskainfo.

Objava Pored poskupljenja, potrošači se bore i sa obmanama u trgovinama prenijeta sa portala Capital.ba – Informacija je capital.

- Tekst se nastavlja nakon oglasa -
- Kraj oglasa -