Planiranje javnih nabavki u 2023. godini, postupci male vrijednosti, ugovori – seminar – Novembar 2022.
IZMJENE I DOPUNE ZAKONA O JN
PLANIRANJE JAVNIH NABAVKI U 2023. GODINI
POSTUPCI NABAVKI MALE VRIJEDNOSTI
UGOVORI I IZMJENE UGOVORA U JAVNIM NABAVKAMA
Planiranje javnih nabavki
Planiranje javnih nabavki, kao jedna od faza postupka nabavke, definisana je Zakonom o javnim nabavkama. Iako su ugovorni organi obavezni da pripremaju i objavljuju plan nabavki, planiranju se ipak ne posvećuje dovoljno pažnje, a često se planovi nabavke pripremaju samo zato što je to zakonska obaveza. Ukoliko se ne pripremi dobar plan nabavki, ugovorni organi mogu doći u situaciju da kasne sa zaključenjem ugovora i početkom realizacije nabavke, što može imati negativne posljedice po ugovornog organa. Usvajanjem Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o javnim nabavkama, izmijenjene su odredbe koje se odnose na rokove donošenja i načina objave plana nabavki, te su definisani podaci koje plan nabavki treba da sadrži. Na ovom seminaru učesnici će se detaljno upoznati sa načinom izrade i objave plana nabavki, njegovim sadržajem, te značajem internog pravilnika o javnim nabavkama u pravilnom planiranju javnih nabavki i njegovim obaveznim sadržajem.
Postupci nabavki male vrijednosti
Zakon o izmjenama i dopunama zakona o javnim nabavkama donosi i izmjene u postupcima javnih nabavki, od kojih su najveće u postupcima nabavki male vrijednosti (direktni sporazum i konkurentski zahtjev). Budući da svaki ugovorni organ, bez obzira da li se radi o velikom ugovornom organu ili malom ugovornom organu, provodi i postupke nabavke male vrijednosti, u drugom dijelu seminara će biti detaljno obrađene teme upravo direktnog sporazuma i konkurentskog zahtjeva, od prikazivanja ovih postupaka u planu nabavki do zaključenja ugovora, sa akcentom na specifičnostima i izmjenama koje donose izmjene i dopune Zakona o javnim nabavkama.
Ugovori i izmjene ugovora u javnim nabavkama
U trećem dijelu seminara biće obrađena tema realizacije ugovora i okvirnih sporazuma, i zakonski aspekt izmjene istih. Naime, budući da su u posljednje vrijeme poremećaji na tržištu i promjene cijena otežali i/ili doveli u pitanje realizaciju većine ugovora i okvirnih sporazuma, te da su izmjene i dopune otvorile mogućnost izmjene istih, i ugovorni organi i dobavljači imaju brojne nedoumice vezano za ovu temu. Stoga, u trećem dijelu seminara će biti obrađen praktični aspekt mogućnosti izmjena ugovora i okvirnih sporazuma, i iz ugla ugovornih organa i iz ugla dobavljača.
Pozivamo Vas da svojom prijavom osigurate sebi na vrijeme učešće na predstojećem seminaru. Također vas pozivamo da se pretplatite na našu elektronsku bazu pitanja i odgovora Portal REC-ko za javne nabavke.
SADRŽAJ SEMINARA:
Kako pravilno pripremiti Plan nabavki i interni pravilnik u skladu sa izmjenama i dopunama Zakona o javnim nabavkama?
- Izmjene vezano za planiranje javnih nabavki
- Značaj objave plana nabavki za ponuđače
- Kada ugovorni organ započinje postupak nabavke u skladu sa izmjenama i dopunama Zakona o javnim nabavkama
- Obavezni elementi plana nabavki
- Kako se vrši procjena vrijednosti javne nabavke u planu nabavki
- Definisanje rokova u planu nabavki
- Postupanje u slučaju nepredviđenih i neplaniranih javnih nabavki
- Kako se mijenja i/ili dopunjava plan nabavki
- Odnos plana nabavki i budžeta/finansijskog plana
- Ko u ugovornom organu priprema plan nabavki a ko vrši procjenu vrijednosti nabavke
- Kako se objavljuje privremeni plan nabavki
- Kako u planu nabavki planirati direktni sporazum do 6.000 KM a kako istovrsne nabavke u direktnom sporazumu do 10.000 KM
- Šta sa planiranim a neutrošenim sredstvima u 2022. godini
- Obaveza objavljivanja Plana nabavki na portalu javnih nabavki
- Značaj internog pravilnika o javnim nabavkama za pravilno planiranje nabavki
- Šta se uređuje internim pravilnikom o javnim nabavkama
- Upute za izradu internog pravilnika o javnim nabavkama i šta je obavezno da se propiše ovim aktom
Pitanja i odgovori
Elektronska podrška planiranju javnih nabavki i praćenje realizacije postupaka javnih nabavki – praktični aspekt
- Elektronski postupak procesa planiranja javnih nabavki
- Elektronsko praćenje realizacije postupaka javnih nabavki
Pitanja i odgovori
Postupci nabavki male vrijednosti
Direktni sporazum
- Prag za provođenje direktnog sporazuma
- Direktni sporazum(i) u planu nabavki?
- Da li se i za provođenje direktnog sporazuma mora provoditi prethodna provjera tržišta?
- Da li se može provesti više direktnih sporazuma za isti predmet nabavke u toku godine?
- Hodogram aktivnosti za provođenje direktnog sporazuma
Konkurentski zahtjev
- Priprema TD – šta znači pojednostavljena TD u konkurentskom zahtjevu
- Rokovi za provođenje konkurentskog zahtjeva nakon početa primjene ZIDZJN?
- Koraci u provođenju konkurentskog zahtjeva
- Žalbeni rokovi u konkurentskom zahtjevu
Pitanja i odgovori
Ugovori i izmjene ugovora u javnim nabavkama
- Sklapanje ugovora / okvirnih sporazuma
- Praćenje realizacije ugovora / okvirnih sporazuma
- Da li se nakon izmjena i dopuna ZJN narudžbenica može smatrati ugovorom?
- Izmjene ugovora / okvirnih sporazuma – uslovi i koji dijelovi ugovora / OS mogu da se mijenjaju?
- Da li se kroz izmjene ugovora/okvirnih sporazuma mogu napraviti izmjene i u dijelu predmeta nabavke, da se nabave moderniji aparati i/ili ugovore dodatne količine?
- Da li se prije povećanja ugovorne cijene mora mijenjati plan nabavki?
- Da li se cijena pojedinih stavki unutar ugovora može povećati za preko 30%?
- Za koliko se može povećati ugovor koji je realizovan na pola ili više od pola?
- Šta znači povećanje “samo za razliku u cijeni koja prelazi 5%, odnosno 10%“?
- Obaveze dobavljača/izvođača i obaveze ugovornog organa u procesu izmjene ugovora?
- Da li dobavljač može da tuži ugovornog organa, ukoliko ugovorni organ ne pristane na izmjenu ugovora/OS?
Pitanja i odgovori
PREDAVAČI – treneri za JN AJN i Miroslav Stipović – stručnjak za elektronsko provođenje JN:
Banja Luka i Tuzla |
Bihać |
Mostar |
Sarajevo |
Dragana Kovačević Miroslav Stipović Amir Rahmanović Ivana Grgić |
Dragana Kovačević Miroslav Stipović Vesna Dizdarić Ivana Grgić |
Dragana Kovačević Miroslav Stipović Josip Jakovac Ivana Grgić |
Dragana Kovačević Miroslav Stipović Ervin Kreševljaković Ivana Grgić |
TRAJANJE SEMINARA:
U periodu od 09:30 – 15:30 h
SEMINAR JE NAMIJENJEN:
- Službenicima za javne nabavke i za sve ostale koji rade i obavljaju poslove javnih nabavki, kao i svima onima koje interesuje navedena tematika iz javnih nabavki.
- Ugovornim organima i ponuđačima,
- Sektorskim ugovornim organima i odgovornim licima ugovornih organa i ponuđača,
- Predsjednicima i članovima komisija za javne nabavke,
- Internim revizorima i revizorima,
- Advokatima i sudijama
KOTIZACIJA ZA UČEŠĆE (sa PDV-om):
Seminar:
185 KM po jednom učesniku;
175 KM po osobi za dva i više učesnika iz iste organizacije;
165 KM po osobi za pretplatnike na časopis „Pravo i finansije“
Kotizacija uključuje:
- Troškove sudjelovanja u radu seminara
- Materijal za pisanje
- Prezentacije predavača i odgovori na pitanja učesnika seminara
- Osvježenje u pauzi i zajednički ručak
- Uvjerenje o usavršavanju (certifikat)
PRIJAVA NA SEMINAR:
Obavezna prijava za webinar putem prijavnog obrasca
- Prijavni obrazac molimo Vas da popunite online ili preuzmete isti i pošaljete putem e-maila na rec@rec.ba
ili putem faxa na jedan brojeva + 387 33 40 87 78, + 387 33 40 87 79 i + 387 33 21 45 82. - Na osnovu dostavljenog prijavnog obrasca, dostavljamo Vam profakturu na osnovu koje se vrši plaćanje.
VAŽNA NAPOMENA
Budžetski korisnici svakako mogu prisustvovati seminaru/webinaru uz odgodu plaćanja ali uz obaveznu prijavu!
POSEBNA PONUDA!
Za sve zainteresirane koji nisu u mogućnosti da prisustvuju webinaru, sve priručnike možete posebno poručiti:
Pretplata na Portal „REC-ko“:
Pitanja i odgovori iz javnih nabavki – 300 KM,
godišnja pretplata za 2023. godinu
Portal trenutno sadrži oko 3.853 pitanja i odgovora iz oblasti javnih nabavki i redovno se dopunjava
+ 27 modela akata za ugovorne organe i ponuđače
Posebna narudžba za one koji nisu u mogućnosti prisustvovati na seminaru:
„Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o javim nabavkama“ – neslužbeni/prečišćeni tekst na tri jezika, oko 300 str., Format B5, meki povez, 30.00 KM sa PDV-om
Više informacija možete dobiti na našoj web stranici www.rec.ba
ili direktnim kontaktom na tel. + 387 33 40 87 78 i + 387 33 21 45 82
REC d.o.o., Jukićeva 2, 71000 Sarajevo