Evropska komisija kaznila je Apple s 1,8 milijardi eura (1,95 milijardi dolara) zbog zloupotrebe dominantnog položaja na tržištu distribucije aplikacija za streaming muzike.
Komisija je rekla da je otkrila da je Apple primijenio ograničenja na programere aplikacija koja su ih spriječila da informiraju korisnike iOS-a o alternativnim i jeftinijim uslugama pretplate na muziku dostupnima izvan aplikacije.
Zabrana programerima
Apple je također zabranio programerima aplikaciju za strujanje muzike da daju bilo kakve upute o tome kako se korisnici mogu pretplatiti na te jeftinije ponude, tvrdi Komisija.
Ovo je prva Appleova protumonopolska kazna iz Brisela i jedna je od najvećih kazni koju je EU dodijelila tehnološkoj kompaniji.
Dionice Applea pale su oko 1,6 posto u trgovini prije tržišta u SAD.
Evropska komisija otvorila je istragu protiv Applea nakon pritužbe Spotifyja 2019. Istraga je sužena kako bi se usredotočila na ugovorna ograničenja koja je Apple nametnuo razvojnim programerima aplikacija koja ih sprečavaju da informiraju korisnike iPhonea i iPada o alternativnim uslugama pretplate na muziku po nižim cijenama izvan App Storea.
Appleovo ponašanje trajalo je gotovo 10 godina, prema Komisiji, i “moglo je navesti mnoge korisnike iOS-a da plaćaju znatno više cijene za pretplate na streaming muzike zbog visoke provizije koju je Apple nametnuo programerima i prenio na potrošače u obliku viših cijene pretplate za istu uslugu na Apple App Storeu”.
Žestoka reakcija
U žestokoj reakciji na kaznu Apple je rekao da će Spotify najviše dobiti izjavom EU.
– Glavni zagovornik ove odluke i najveći dobitnik je Spotify, kompanija sa sjedištem u Štokholmu, Švedska. Spotify ima najveću aplikaciju za streaming muzike na svijetu i sastao se s Evropskom komisijom više od 65 puta tokom ove istrage – stoji u saopćenju Applea.
Danas Spotify ima 56 posto udjela u evropskom tržištu streaminga muzike – više nego dvostruko više od svog najbližeg konkurenta – i ne plaća Appleu ništa za usluge koje su im pomogle da postanu jedan od najprepoznatljivijih brendova na svijetu.
Apple je rekao da je “veliki dio” uspjeha Spotifyja zahvalan App Storeu diva iz Cupertina, “zajedno sa svim alatima i tehnologijom koju Spotify koristi za izradu, ažuriranje i dijeljenje svoje aplikacije s Appleovim korisnicima diljem svijeta.”
Apple je rekao da mu Spotify ne plaća ništa. To je zato što umjesto prodaje pretplata u svojoj iOS aplikaciji, Spotify ih prodaje putem vlastite web stranice. Apple ne naplaćuje proviziju na te kupnje.
Programeri su tokom godina govorili protiv naknade od 30 posto koju Apple naplaćuje za kupnju putem aplikacije, piše avaz.
(Haber.ba)