Prema danas podnesenoj tužbi u sudu u San Francisku, Hermes krši antimonopolski zakon tako što vezuje prodaju jednog artikla za kupovinu drugog, prenio je Rojters.
Saradnici kompanije, koji se bave prodajom, pritiskaju kupce da kupe cipele, šalove, nakit i druge predmete kako bi stekli priliku da kupe “Birkinku”, navodi se u tužbi.
“Potrošači ne mogu da kupe Birkin na mreži od ‘Hermesa’, a kožne torbe, koje su ručno izrađene i svaka može da košta hiljade dolara, nisu izložene za prodaju ni u maloprodajnim objektima kompanije”, navodi se tužbi.
Rojters navodi da samo onim potrošačima, za koje se smatra da su vrijedni toga, može biti prikazana Birkin torba.
Prodajni saradnici “Hermesa” ne zarađuju proviziju od prodaje “Birkinki” i upućeni su da koriste te luksuzne torbe kao način da primoraju potrošače da kupuju i druge proizvode, navodi se u tužbi.
Kako se dodaje, zahtijeva se da to bude grupna tužba hiljada američkih potrošača, koji su bili uslovljavani da kupe drugu robu, kako bi stigli do “Birkinke”.
Tužioci traže neodređenu novčanu odštetu i sudski nalog kojim se zabranjuje navodna antikonkurentska praksa “Hermesa”, napominje Rojters.
“Hermes” posluje u 43 prodavnice u Sjedinjenim Američkim Državama, od kojih je osam u Kaliforniji, pišu nezavisne.
(Haber.ba)