Vijesti

DNEVNA ONLINE ZARADA VEĆA OD PET MILIONA KM: SVE VIŠE GRAĐANA KUPUJE PREKO INTERNETA

[ad_1]

Dnevno se putem društvenih mreža u privatne džepove slije više od 5,6 miliona marka, a poreski sistem BiH gubi preko pola miliona maraka od nenaplaćenih poreza.

Izraučanali su to u udruženjima za zaštitu potrošača DON i Topeer, koja se zalažu za uređenje oblasti e-trgovine u BiH.

Napominju da su se potrošačke navike znatno promijenile u posljednje dvije godine, tako da i mi svjedočimo popularizaciji internet trgovine i sve većem broju potrošača koji se odlučuju da trguju na ovaj način.

E-trgovina pruža priliku svima koji su spremni da se prilagode i dio poslovanja prebace na onlajn poslovanje. Najveći izazov koji onlajn trgovina nosi, poručuju iz ovih udruženja, jeste i pitanje oporezivanja i drugih nameta, s kojim se suočavaju sve klasične trgovine.

Udruženja DON i Topeer istraživanje su sproveli na uzorku od 100 Facebook, 50 instagram i 50 web stranica na domaćem tržištu. Analiza pokazuje da samo na stotinu FB stranica ima preko 1,8 miliona aktivnih pratilaca.

  • Ako pretpostavimo da je svaki deseti građanin potencijalni kupac na nekoj od Facebook stranica, te da robu kupuje po prosečnoj cijeni od 30 KM, računica je vrlo jasna – dnevno se putem društvenih mreža u privatne džepove odliva preko 5,6 miliona KM – upozoravaju iz Udruženja DON.

Provedeno istraživanje, napominju, samo je jedan od pokazatelja da je došlo vrijeme da se i u BiH moraju pratiti trendovi i uskladiti zakoni prema novim potrebama.

Istraživanje je rađeno u okviru projekta EU „Doprinos udruženja potrošača u zaštiti prava potrošača u BiH u skladu sa pravilima Evropske unije o e-trgovini“, koji je usmjeren na unapređenje postojećeg zakonskog i institucionalnog okvira, kako bi se osigurala pravna sigurnost kupaca prilikom e-kupovine, piše srpskainfo.

POTROŠAČI NISU ZAŠTIĆENI

Prednosti internet kupovine su veliki izbor ponude i olakšan način nabavke roba i usluga, a mana je njen negativan uticaj na tradicionalnu trgovinu i radnje koje gube prihode, što znatno umanjuje potrebu za radnom snagom. Takođe, e-trgovina u BiH nije u dovoljnoj mjeri pravno uređena, pa su potrošači izloženi riziku od prevare, lažnom predstavljanju cijena, pogrešnim ili nepreciznim opisom proizvoda, nepoštovanjem prava na garanciju proizvoda i na povrat kupljene robe. Poštovanje njihovih potrošačkih prava prepušteno je dobroj volji e-trgovaca, navode u udruženju za zaštitu potrošača.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.



Hayat.ba