U sedam mjeseci otkad se pojavio Chat GPT ne prestaju diskusije koliko će umjetna inteligencija promijeniti svijet i koliko će radnih mjesta zbog nje otići u povijest.
U švedskoj Ikei, globalnom konglomeratu koji dizajnira i prodaje namještaj i opremu za dom, zasad ne vide crni scenarij za svoje radnike. Ikea već koristi umjetnu inteligenciju u vidu bota za komunikaciju s kupcima, nazvanom Billie.
U isto vrijeme u pozivnom centru radnike obučava da postanu savjetnici za dizajn interijera s namjerom da ponudi više usluga za poboljšanje doma. Nakon prethodnih lansiranja u dijelovima Europe, Australije, Ujedinjenih Arapskih Emirata i drugdje, u travnju je švedska kompanija proširila usluge dizajna interijera na Veliku Britaniju i SAD, prenosi Poslovni.hr.
Razvoj i prekvalifikacije
Reuters piše da kupci u Ujedinjenom Kraljevstvu plaćaju 25 funti (29 eura) za video poziv u trajanju 45 do 60 minuta sa savjetima o dizajnu interijera uz predloženi popis proizvoda. Korisnici mogu platiti 125 funti (145 eura) za tri konzultacije o dizajnu radnog prostora, tlocrt te 3D vizualna rješenja.
Ingka, nizozemski holding u kompleksnoj vlasničkoj strukturi grupacije koja kontrolira većinu Ikeinih trgovina, ističe da je od 2021. osposobila 8500 djelatnika pozivnog centra za savjetnike za dizajn interijera.
Iste godine pokrenut je Billie, bot inspiriran jednim od najdugovječnijih proizvoda u asortimanu polica za knjige Billy, obradio 47 posto upita kupaca pozivnim centrima u zadnje dvije godine.
“Predani smo jačanju zapošljivosti suradnika u Ingki, kroz cjeloživotno učenje i razvoj i prekvalificiranje te ubrzavanju otvaranja novih radnih mjesta”, rekla je globalna menadžerica za ljude i kulturu u Ingka Group Ulrika Biesert za Reuters. Na najčešće postavljano pitanje u posljednjih pola godine, hoće li upotreba umjetne inteligencije vjerojatno dovesti do smanjenja broja zaposlenih u tvrtki, Biesert kaže: “To nije ono što sada vidimo.”
Prodaja putem telefona ili videoprodaja i usluga putem Ingkinog kanala za dizajn interijera na daljinu činila je 1,3 milijarde eura prihoda u financijskoj godini 2022. – 3,3 posto ukupnog iznosa. Ingka želi da prodaja na daljinu dosegne 10 posto do 2028. kao dio nastojanja da privuče buduće korisnike generacije Z.
Usporedbe radi, online prodaja putem Ikeine web stranice u vlasništvu Ingke, iznosila je oko 9,9 milijardi eura ili četvrtinu ukupne prodaje u Ingkinoj financijskoj godini koja je završila 31. kolovoza 2022.
Kombiniranje stilova
Ulaganje u digitalne usluge, dok IKEA kreće u dvije milijarde eura vrijedno širenje na američkom tržištu odgovor je poteze konkurentskog Wayfaira koji je u svibnju pokrenuo ‘Digital Design Studio’, kiosk u trgovini gdje kupci mogu eksperimentirati sa stilovima namještaja i rasporedom u digitalnom prikazu prostorije, piše Reuters.
“Nije iznenađujuće da se IKEA sada usredotočuje na virtualne prodajne kanale. Ako ništa drugo, iznenađenje je da je to kasnije nego što je moglo biti”, rekla je Jocelyn Paulley, tehnološka odvjetnica i suvoditeljica tima maloprodajnog sektora u Gowling WLG u Londonu.
Dodala je da razvoj virtualnih usluga zahtijeva značajna ulaganja kako bi se osiguralo da se boje, teksture i veličine artikala točno odražavaju i posljedično povrati namještaja i opreme sveli na najmanju moguću mjeru, a time i povezani troškovi, piše Biznisinfo.ba.
(Haber.ba)