Najstarija američka zanatska pivara, Anchor Brewing, a ujedno i jedna od najeminentnijih na svijetu, prestaje s radom poslije 127 dugih godina poslovanja.
Kompanija sa sjedištem u San Francisku objavila je u da se gasi “uslijed izazovnih ekonomskih faktora i pada prodaje od 2016. godine”, navodi se u saopštenju za javnost.
Zanatske pivare se, piše CNN, posebno bore da “prežive” iz različitih razloga, uključujući promjene potrošačkih navika, rastuće troškove i dugotrajne izazove u lancu snabdijevanja.
Drugi problem za američku pivaru je bio “Sapporo”, japanska kompanija za pivo koja je kupila brend 2017. Zaposleni su se žalili VinePair-u prošlog mjeseca na, navodno, loše upravljanje od strane “Sapporo-a” i nedostatak razumijevanja za zanatsko pivo u SAD.
Pored toga, rebrendiranje “Anchor-a” u 2021. također je kritikovano zbog toga što se previše “udaljio od klasičnog izgleda brenda”.
Portparol američke kraft pivare je rekao da je, sve u svemu, ovo bila izuzetno teška odluka koju je Anchor morao da donese, ali tek nakon “mnogo mjeseci” pažljive procjene.
On je dodao da su “uticaji pandemije, inflacija, posebno u San Francisku, i visoko konkurentno tržište” ostavili kompaniju bez druge opcije, osim da prestane s radom. Radnici u kompaniji Anchor, koja zapošljava 61 osobu, dobili su u zakonski obavezni otkaz od 60 dana i dobit će “tranzicionu podršku i otpremnine”.
Proizvodnja piva je odmah zaustavljena, a ono koje je na raspolaganju – prodavat će se do kraja jula.
Prošlog mjeseca, Anchor je prekinuo nacionalnu distribuciju, ograničavajući svoju prodaju samo na Kaliforniju, i najavio da završava proizvodnju svog omiljenog božićnog piva nakon skoro 50 godina proizvodnje.
(Pressmedia)