Međunarodna prevara: Hoće li pljačka Hypo banke biti istražena ili će se se nastaviti u novom ruhu
Naziv Hypo zamijenjen je novim – Addiko, a maskota Hypko novom – hrčkom Oskarom.
Tako je Addiko banka krenula u novu reklamnu kampanju sa novim sloganom ‘Vaš najbolji izbor za brze kredite’.
– Oskar je netipični hrčak koji ne sakuplja, nego daje i koji prolazi kroz ljudske situacije. Njegova misija je slušanje klijenata i zagovaranje njihovih potreba, navode iz banke.
A kako Addiko banka daje, sluša klijente i njihove potrebe najbolje znaju korisnici kredita u švicarskim francima oboljeli od nepravde i porodice onih koji su nepravdu prekratili oduzimanjem vlastitog života.
Njima novo ruhu banke ne znači mnogo. Godina su dobijali presude protiv ove banke pred sudovima, ali ih je banka zaustvljala prvo žalbama i, u međuvremenu, zapljenom i prodavanjem nekretnina korisnika kredita i njihovih žiranata.
Ova banka sada novom tržišnom komunikacijom očajnički traži nove klijente nudeći im brze kredite, sve uz tvrdnju kako su najbolji i kako su Addiko transformisali u specijalističku banku. Baš kao da je transformacija urađena s poslovnom namjerom, a ne doživljenim krahom i nakon afere koje je klijente dovodila čak i do samoubistva.
Osim toga, treba podsjetiti i da je institucija HETA uime Hypa imala zadatak da unovči imovinu posrnule banke. No, onda je nenaplativa potraživanja u Bosni i Hercegovini odlučila prodati banjalučkoj firmi BORA, koja je u njenom 100-postotnom vlasništvu. Naime, Hypo banka je davala kredite fiktivnim firmama, bez ikakvog obezbjeđenja, ili, pak, sa kolateralom koji nije bio adekvatan za dati novac te je, sumnja se, na ovaj način iz BiH izvučeno stotine miliona KM.
No istražni organi nikada do kraja nisu istražili ovu kriminalnu hobotnicu, a elemenata je sasvim dovoljno. Baš poput istražnih organa, interesantna je i šutnja nadležnih organa izvršne vlasti i agencija za bankarstvo koje su dužne štiti klijente i suprotstavljati se kriminalu u bankarskom sektoru.
Biznis.ba / Vijesti.ba