Vijesti

NOVI ZAMAH! Nastavlja se gradnja tunela Hranjen: Objavljen tender vrijedan oko 144 miliona KM


Izgradnja tunela Hranjen na budućoj brzoj cesti Sarajevo – Goražde ponovo se zahuktava.

Autoceste FBiH objavile su danas tender za nastavak radova izgradnje tunela Hranjen, odnosno nastavak probijanja i izradu sekundarne obloge

Procijenjena vrijednost radova je 123.268.860,00 KM bez PDV-a, odnosno 144.224.566 KM sa PDV-om.

Najvažniji objekat buduće trase brze ceste Prača –Goražde dužine 18,5 kilometara je tunel Hranjen kroz istoimeni planinski masiv, dužine 5,5 kilometara. 

– U prvoj etapi eksploatacije tunela ‘Hranjen’, glavna tunelska cijev za dvosmjerni saobraćaj imat će finalnu tunelsku oblogu od monolitnog betona, dok će druga – servisna cijev, tokom prve etape biti sa primarnom podgradom od mlaznog betona. Uloga servisne tunelske cijevi u prvoj fazi bila bi da služi kao evakuaciona tunelska cijev. U njoj će biti izvedena samo primarna podgrada iz razloga širenja tunelske cijevi na puni profil kada se izgradi brza cesta u punom profile, navodi se u tenderskoj dokumentaciji.

Dodatno, ugovorom je predviđena izrada projektne dokumentacije za završnu fazu izgradnje tunela Hranjen koja uključuje projekte saobraćajne signalizacije i opreme te glavni projekat instalacija tunela, sve u skladu sa Specifikacijom.

Rok za izvođenje radova je 30 mjeseci. 

Izgradnja tunela Hranjen započela je u septembru 2018. godine. Radovi na proboju tunela su djelimično izvršeni od strane prethodnog izvođača Euro-Asfalt. Probijeno je i podgrađeno 2.658,00 metara glavne tunelske cijevi i 2 527,00 metara servisne tunelske cijevi, što iznosi 48 % od ukupne dužine tunela.

Podsjećamo, vlast je prije više tri godine obećala da će 2022. biti završena gradnja nove saobraćajnice od Sarajeva do Goražda. Gradnja tunela Hranjen obustavljena je prošle godine.

Gradnja je trebala koštati koštati 81 milion KM, a iznos od 65 miliona KM osiguran je iz akumulirane dobiti BH Telecoma. 

Radovi su obustavljeni u trenutku kada je realizirano tek 35 posto projekta. Za 35 posto urađenog potrošen je skoro sav novac, tačnije 97 posto novčanih sredstava. Vlada je nakon toga preusmjerila još 40 miliona KM, a prema nekim procjenama cjelokupna gradnja će koštati oko 200 miliona KM.

O problemu gradnje ranije je govorio i premijer BPK koji je kazao da  se tunel Hranjen gradi u fazama.

– Problem predstavlja što se i za svaku tranšu mora objaviti tender putem kojeg se bira novi izvođač radova. Kako smo mogli čuti, postojeći izvođač radova Euro-Asfalt koji ima ugovor do aprila 2023. godine, imat će problema ukoliko izostane finansijska podrška u smislu da neće moći zadržati kadar. Dakle, pored ovih sredstava od 50 miliona KM, mi moramo osigurati dodatna finansijska sredstva, kako bi se projekat nastavio u kontinuitetu, rekao je ranije premijer Ćulov, piše Akta.


(Pressmedia)