Vijesti

OSAM NEPROCJENJIVIH LEKCIJA o novcu koje možemo da naučimo od Donalda Trampa

U oblasti poslovnih i finansijskih sposobnosti sa visokim ulozima, malo je imena odjeknulo tako kao ime bivšeg predsjednika SAD Donalda Trampa. Izvan političke arene, njegovi hrabri finansijski potezi, smjele investicije i preduzetnički duh ostavili su trag u svijetu stvaranja bogatstva.

U njegovom poslovanju su i neke neprocjenjive lekcije o novcu.

Od neboderskih poduhvata do trijumfa u izgradnji brenda, evo liste finansijskih lekcija:

Pronađite svoju strast

“Ne radim to zbog novca”, napisao je Tramp u svojoj knjizi “Umjetnost dogovora”. “Imam dovoljno, mnogo više nego što će mi ikada biti potrebno. Dogovori su moja umetnička forma.”

To je lekcija koju možete da primjenite bez obzira na vaše strasti – ako želite da povećate sopstveno bogatstvo, slijedite Trampov savjet i nastavite karijerom kojom ste zaista opsjednuti, a ne onom koja samo plaća račune.

Donosite informisane finansijske odluke

“U zarađivanju velikog novca, znanje je mnogo važnije od bilo kog drugog sastojka, uključujući i sam novac”, napisao je Tramp na Twitteru 2013.

Ovo je jedan od najboljih Trampovih citata o novcu jer služi kao podsjetnik da vodite računa o svojim investicijama. U svijetu poslovanja, nije neuobičajeno da vam se ljudi obraćaju sa mogućnostima da ulože vaša teško zarađena sredstva. Međutim, Tramp savjetuje da ne potpisujete ništa prije nego što temeljno istražite poduhvat.

Što više znate, bolje ćete biti opremljeni da napravite pravi potez za svoju finansijsku budućnost.

Ne ulazite “preko glave”

“Koliko novca možete podnijeti da izgubite? To je odgovor na to koliki rizik treba da preuzmete”, napisao je Tramp u svojoj knjizi “Tramp: Misli kao milijarder: sve što treba da znate o uspjehu, nekretninama i životu”. “Ako ne možete da priuštite da ga izgubite, igrajte na sigurno.

Tramp preporučuje da ostanete hladne glave kada je u pitanju posao.

“Nikada se ne treba zaljubiti u svoje investicije”, napisao je. “Ako to uradite, u velikoj ste nevolji.”

Zapamtite da je vaše vrijeme vrijedno

Tramp vjeruje da protraćeno vrijeme rezultira protraćenom zaradom.

Ovaj princip možete prilagoditi svojoj profesiji tako što ćete shvatiti da ne možete žonglirati sa svim. Umjesto toga, odredite svoje ključne prioritete i savladajte vještinu delegiranja – to bi moglo značiti pronalaženje pripravnika ili asistenta na pola radnog vremena koji će pomoći vašem poslovanju (i novcu!) da raste.

Radeći ovo, možete maksimalno iskoristiti svoje vrijeme da budete produktivni.

Vjeruj svojim instinktima

U “Umjetnosti dogovora”, Tramp govori o vremenu kada je namjeravao da uloži 50 mil USD u poslovni poduhvat da preuzme malu naftnu kompaniju. Dok su se papiri sastavljali, shvatio je da dogovor nije bio dobar. Odlučio je da povuče svoju ponudu, što se pokazalo kao mudar izbor — kompanija je ubrzo bankrotirala, prenosi Telegraf Biznis.

“…slušajte svoj osjećaj, ma koliko nešto dobro zvučalo na papiru”, napisao je. Kao jedan od njegovih najboljih citata, ovaj savjet vas podsjeća da, ako nešto nije u redu, vjerovatno nije.

Upoznajte svoju publiku

“Vizija je moja najbolja prednost”, rekao je Tramp u intervjuu za Plejboj 1990. godine. “Znam šta se prodaje i znam šta ljudi žele.”

Intervju je star skoro 35 godina, ali njegova lekcija važi i danas. Da biste uspjeli u poslu, morate planirati unaprijed tako što ćete imati na umu svoju publiku. Gledajte u budućnost, identifikujte prazninu na tržištu i pronađite način da je popunite.

Plan za budućnost

“Bilo da imate nekoga ko upravlja vašim finansijama ili to radite sami, novac, kao i bilo šta, zahtjeva održavanje i planira da raste”, napisao je Tramp na Twitteru 2013.

Postati super bogat u poslu ne dešava se slučajno. On predlaže da sada napravite plan za uvećanje novca i da ga s vremena na vreme provjeravate kako biste bili sigurni da vaš bankovni račun raste onako kako želite.

O brendovima

“Još jedan način da uštedite je izbjegavanje imena brendova kada je to neophodno”, napisao je u jednoj od knjiga. “Očigledno kupujem imena brendova kada je brend vezan za kvalitet proizvoda. Golf oprema, nakit i odjeća dobri su primjeri brenda kao pokazatelja kvaliteta. Ali aspirin je aspirin, šampon je šampon, zato ne bacajte novac na pakovanje i reklamiranje.”

Ako jedan bivši predsjednik nije bio opsjednut etiketama, ne bi trebalo ni vi da budete.

Ovaj citat o potrošnji može biti od uticaja jer je veoma efikasan u svakodnevnom životu.



(Pressmedia)