Vijesti

Propali pregovori o novim aviolinijama iz Sarajeva: Struka otkriva detalje

Međunarodni aerodrom Sarajevo tokom proteklih mjesec dana bio je u pregovorima sa jednom svjetskom aviokompanijom o uspostavi letova iz Sarajeva ka gradovima Zapadne Evrope. No, inicijativa koju je pokrenula agencija Zamaaero nije uspjela. Alen Šćuric iz agencije Zamaaero otkrio je za N1 detalje i obrazložio zbog čega nije došlo do dogovora između Aerodroma u Sarajevu i te kompanije. Također, kao stručnjak za aviosaobraćaj elaborirao nam je zbog čega je najbolje da Ryanair dođe u Sarajevo te zašto Easy Jet neće letjeti iz glavnog grada Bosne i Hercegovine.

Zbog poslovne tajne, ime te aviokompanije nije otkrio, ali je objasnio da se radi o malom avionu kojeg je lakše popuniti.

“To vam je jako mali avion koji je neisplativ, ali znate kako to ide. To vam je avion od 50 mjesta koji sam po sebi sa 100 posto popunjenosti nije isplativ, niko više sa njim ne leti, niti jedna kompanija u Evropi već 20 godina ne leti sa njim”, objasnio je i dodao zbog čega je dobro da do dogovora nije došlo.

“Sarajevo je daleko nego neka zemlja u Zapadnoj Evropi gdje lete pa su automatski ti letovi skuplji. Oni su puno duži, puno se više potroši goriva i oni su daleko skuplji. Sarajevo izbliza nema taj novac i iskreno toliko letova ne vrijedi taj novac i potpuno razumijem da je Sarajevo odbilo to. To iskreno ne može vrijediti sedam miliona eura jer za taj novac možete dobiti 400-500 letova tjedno za te novce.”

Za njega ova cifra koju je ta kompanija tražila nije realna i da bi umjesto traženih sedam to vrijedilo milion eura za 28 letova.
 “Bilo bi glupo i suicidno da su oni prihvatili tu ponudu”, naveo je Šćuric.

Wizz air je obustavio letove iz Sarajeva, što je za Šćurica bio jednostrani potez i nije ostavio traga na broj putnika. Ističe da sarajevski aerodrom bilježi najbolje rezultate.
 “Sarajevo ima puno više putnika nego dok je letio Wizz air. Sarajevo ima puno više putnika nego što je imalo 2019. godine, što je izuzetno veliki uspjeh. Morate znati da u Evropi tržišta nisu došla na nivou 2019. godine. Sarajevo će imati više putnika nego prošle godine i ono što ja vidim, bez obzira na nedostatak letova Wizz air, Sarajevo povećava i količinu linija i frekvencija po pojedinim linijama i to je evidentno i vidi se svaki dan”, pojasnio je Šćuric.
 Ilustrativno je Šćuric objasnio zašto je odlazak Wizz air loša za građane.
 “Odlazak Wizz air je ogroman udarac za aerodrom iz dva razloga: Prvo korisnici nemaju više jeftinih letova, to je bitno za putnike jer oni nisu zadovoljni ako letove moraju plaćati 300 i više eura, a prije su letjeli za 50-ak eura. To je loše, nemojte se zavaravati to je vrlo loše. Problem je i što je Wizz air imao letove ka Zapadu, samo jednu prema Abu Dabiu za koje se i dalje leti i taj nedostatak Sarajevo nije uspjelo pokriti”, naveo je Šćuric.

Aerodrom Sarajevo je u martu potpisao ugovor za baziranje aviona, ali do danas nije poznato sa kojom kompanijom kao ni više detalja. Šćuric za N1 navodi da su operacije već trebale biti pokrenute.
 “Zašto se to ne dešava jer je bio plan da se to desi u maju, ja ne znam. Navodno to stoji na tijelima vlasti. Gdje je to zapelo i zašto, to morate pitati Sarajevo i oni ne daju informacije”, kazao je Šćuric.
 N1 je također tražio informacije o sarajevskog aerodroma i do zaključenja ovog teksta dobili smo samo informaciju da su zaprimili pitanja.

Fokus rada menadžmenta sarajevskog aerodroma, smatra Šćuric, treba biti da se poveća broj letova ka gradovima Zapadne Evrope što za aerodrom veličine i značaja kakav ima glavni grad BiH treba i mora imati.
 “Nemoguće je da Sarajevo živi na letovima prema Bliskom Istoku. Ti putnici trebaju prema Zapadnoj Evropi. U ovom momentu nemate veze prema Parizu, Amsterdamu, Minhenu, Londonu i to je neprihvatljivo”, smatra Šćuric.

Federacija Bosne i Hercegovine dobila je novu vlast na čelu sa premijerom Nerminom Nikšićem koji je zatražio da direktori javnih preduzeća stave mandate na raspolaganje, pa smo Šćurica pitali šta može federalna vlast uraditi. On smatra da je pogubno da Vlada FBiH smijeni upravu ove kompanije.
 “Menadžment u Sarajevu je najbolji u regiji ne postoji bolji i niko ko je njima ravan. Ti ljudi izvanredno rade svoj posao. Vlast može napraviti samo tri stvari: Podržati rad sarajevskog aerodroma i njegovog menadžmenta, koristiti politički utjecaj pa lobirati kod nekih vlada i kompanija da pokrenu neke letove, to rade jače vlade i to radi Aleksandar Vučić, drugi to ne rade. Mislim da bosanska vlast nije utjecajna. Treće, mogu osigurati sredstva da se subvencioniraju letovi što donekle vlast i radi. Ne radi se o skromnim sredstvima, ali kada bi ta sredstva bila jača, to bi bilo daleko lakše”, naveo je Šćuric.

Jedan od vodećih avionski low-cost kompanija je Easy jet, te smo pitali Šćurica hoće li on doći u BiH, odnosno Sarajevo.
 “Oni imaju jedan let prema Beogradu, nešto lete prema Prištini, nešto ljetnih letova prema Dalmaciji, Puli, Zadru, Splitu i Dubrovniku gdje imaju 16 linija koje su turističke linije preko ljeta. Easy jet ne leti za kontinentalni dio regije i vrlo je neracionalno očekivati da će pokrenuti letove iz Sarajeva i to je nemoguće”, kazao je Šćuric.

Za Šćurica pun pogodak bi bio da Ryanair dođe u Sarajevo.
 “Tamo negdje u Engleskoj, Irskoj, putnik kaže kuda ćemo ovaj tjedan ići, daj da vidimo kuda leti Ryanair evo leti za Sarajevo tamo bi mogli ići. Stvarno tako ljudi rade i ono ‘hajmo tri dana u Sarajevo sa Ryanairom’ i tu bi Sarajevo profitiralo”, naveo je Šćuric.
 Na kraju dodaje da bi trebalo sve resurse i kapacitete uložiti da Ryanair dođe u Sarajevo.



(Pressmedia)