Šta je biznis plan? Kako napraviti biznis plan?
Biznis plan je pisani dokument koji detaljno opisuje predloženi novi poslovni poduhvat i predviđene poslovne rezultate, napisan od strane preduzetnika (ili/i lica koje on angažuje) u cilju detaljnog i realnog sagledavanja ciljeva, aktivnosti realizovanja i potencijala novog poslovnog poduhvata.
Kao interni dokument, biznis plan služi rukovodstvu preduzeća da analizira trenutno stanje u kojem se preduzeće nalazi, definiše korake koje treba preduzeti da bi se situacija poboljšala, kao i da prati realizaciju planiranih poslovnih aktivnosti.
Kao eksterni dokument, poslovni plan služi bankama ili potencijalnim investitorima za donošenje odluke da li će uložiti svoj novac u preduzeće ili ne.
Kao srednjoškolac i student, susreo sam se sa izradom biznis plana, te ću vam kroz naredne korake (amaterski) pokušati približiti detaljnu izradu.
Kao i svaki dokument, biznis plan ima svoju formu. Kroz formu objasniti ću vam korake i informacije koje su potrebne, kako bi odradili što bolje biznis plan.
Pa krenimo redom:
Prvi korak: Kreiramo tabelu u koju unosimo informacije o preduzeću kojim se bavimo.
Drugi korak: Polazište, tj. nastanak poslovne ideje. Opisujemo preduzeće: lokacija na kojoj se nalazi, koji je naš cilj, ukratko o tome šta ćemo nuditi, ukratko o planu ulaganja, te viziju i misiju našeg preduzeća. Pokušavamo u par rečenica investitoru ili zaposlenicima objasniti koji je cilj naše ideje.
Treći korak: Tržište prodaje. U ovom koraku ispitujemo geografsku dimenziju tržišta i ciljne grupe. Geografska dimenzija je ono što mi planiramo pokriti tj. zadovoljiti potrebe ljudi na ciljanom prostoru, a kod ciljnih grupa govorimo o ljudima koji će kupovati naše usluge.
Četvrti korak: Pričamo o konkurenciji. Ko su naši konkurenti? Analiziramo njihov rad. Naravno, pričamo o konkurentima koji pokrivaju našu geografsku dimenziju tržišta.
Peti korak: Šta ćemo prodavati? Prodajni asortiman.
Šesti korak: Moj najdraži. Plan marketinga – ovdje opisujemo kako ćemo se promovisati, kako ćemo doći do kupca i kojim kanalima. Dovoljna je jedna stranica.
Sedmi korak: Kada smo skontali šta ćemo prodavati, moramo skontati kako nabaviti. Tržištem nabavke. Ovdje pričamo o repromaterijalu:
Zatim, vrsta i količina gotovih proizvoda, odnosno robe:
Osmi korak: Procjena nabavnih cijena robe.
Deveti korak: Nakon što smo analizirali tržište kupaca, nabavke i prodaje. Prelazimo na tehnološke aspekte projekta. Ovdje pričamo o građevinskim objektima, šta posjedujemo i u kojoj vrijednosti.
Deseti korak: Zatim slijedi oprema i potrebni energenti:
Nakon lakšeg i zanimljivijeg dijela, idu i finansije. To je priča za sebe, o njima imamo jedan čitav bolg, koji ide sutra.
Zato se nekada iznenadim koliko je laka forma za mikrobiznise.