![](https://bilans.ba/wp-content/uploads/2021/06/be9a1e89-2da9-469e-a955-8f903370bd94-1-1170x6001-1.jpg)
Šta je biznis plan? Kako napraviti biznis plan?
Biznis plan je pisani dokument koji detaljno opisuje predloženi novi poslovni poduhvat i predviđene poslovne rezultate, napisan od strane preduzetnika (ili/i lica koje on angažuje) u cilju detaljnog i realnog sagledavanja ciljeva, aktivnosti realizovanja i potencijala novog poslovnog poduhvata.
Kao interni dokument, biznis plan služi rukovodstvu preduzeća da analizira trenutno stanje u kojem se preduzeće nalazi, definiše korake koje treba preduzeti da bi se situacija poboljšala, kao i da prati realizaciju planiranih poslovnih aktivnosti.
Kao eksterni dokument, poslovni plan služi bankama ili potencijalnim investitorima za donošenje odluke da li će uložiti svoj novac u preduzeće ili ne.
Kao srednjoškolac i student, susreo sam se sa izradom biznis plana, te ću vam kroz naredne korake (amaterski) pokušati približiti detaljnu izradu.
Kao i svaki dokument, biznis plan ima svoju formu. Kroz formu objasniti ću vam korake i informacije koje su potrebne, kako bi odradili što bolje biznis plan.
Pa krenimo redom:
Prvi korak: Kreiramo tabelu u koju unosimo informacije o preduzeću kojim se bavimo.
![](https://cdn.collectivibe.com/www.lonac.pro/Embedded/View/2021/3/c9d7b898-6b34-478d-9898-09968705e31f.jpg)
Drugi korak: Polazište, tj. nastanak poslovne ideje. Opisujemo preduzeće: lokacija na kojoj se nalazi, koji je naš cilj, ukratko o tome šta ćemo nuditi, ukratko o planu ulaganja, te viziju i misiju našeg preduzeća. Pokušavamo u par rečenica investitoru ili zaposlenicima objasniti koji je cilj naše ideje.
Treći korak: Tržište prodaje. U ovom koraku ispitujemo geografsku dimenziju tržišta i ciljne grupe. Geografska dimenzija je ono što mi planiramo pokriti tj. zadovoljiti potrebe ljudi na ciljanom prostoru, a kod ciljnih grupa govorimo o ljudima koji će kupovati naše usluge.
![](https://cdn.collectivibe.com/www.lonac.pro/Embedded/View/2021/3/fbd7c9b6-2a5f-4325-a0b1-9402fc6724e7.jpg)
Četvrti korak: Pričamo o konkurenciji. Ko su naši konkurenti? Analiziramo njihov rad. Naravno, pričamo o konkurentima koji pokrivaju našu geografsku dimenziju tržišta.
Peti korak: Šta ćemo prodavati? Prodajni asortiman.
![](https://cdn.collectivibe.com/www.lonac.pro/Embedded/View/2021/3/358f5d38-3bb9-4c3a-b416-9818e0a08b6f.jpg)
Šesti korak: Moj najdraži. Plan marketinga – ovdje opisujemo kako ćemo se promovisati, kako ćemo doći do kupca i kojim kanalima. Dovoljna je jedna stranica.
Sedmi korak: Kada smo skontali šta ćemo prodavati, moramo skontati kako nabaviti. Tržištem nabavke. Ovdje pričamo o repromaterijalu:
![](https://cdn.collectivibe.com/www.lonac.pro/Embedded/View/2021/3/2c203e3e-91f5-4108-8656-df2b1da5d602.jpg)
Zatim, vrsta i količina gotovih proizvoda, odnosno robe:
![](https://cdn.collectivibe.com/www.lonac.pro/Embedded/View/2021/3/d03474d9-c8db-4e46-96dd-fb48e870e1b4.jpg)
Osmi korak: Procjena nabavnih cijena robe.
![](https://cdn.collectivibe.com/www.lonac.pro/Embedded/View/2021/3/ddf347e6-25ec-4ba9-9528-55d3db81557a.jpg)
Deveti korak: Nakon što smo analizirali tržište kupaca, nabavke i prodaje. Prelazimo na tehnološke aspekte projekta. Ovdje pričamo o građevinskim objektima, šta posjedujemo i u kojoj vrijednosti.
![](https://cdn.collectivibe.com/www.lonac.pro/Embedded/View/2021/3/c16e88ba-19c7-4cc3-8d38-06c23cdefe94.jpg)
![](https://cdn.collectivibe.com/www.lonac.pro/Embedded/View/2021/3/74830e62-ba6e-438d-b8b7-12aacf122a6a.jpg)
Deseti korak: Zatim slijedi oprema i potrebni energenti:
![](https://cdn.collectivibe.com/www.lonac.pro/Embedded/View/2021/3/90b8dee1-5610-469c-b71d-7b820167a527.jpg)
![](https://cdn.collectivibe.com/www.lonac.pro/Embedded/View/2021/3/a01fc838-4fc8-4c80-b031-f601890a43da.jpg)
Nakon lakšeg i zanimljivijeg dijela, idu i finansije. To je priča za sebe, o njima imamo jedan čitav bolg, koji ide sutra.
Zato se nekada iznenadim koliko je laka forma za mikrobiznise.