Za poddionicu tunel Kvanj – Buna na Koridoru Vc u toku je evaluacija ponuda i uskoro se očekuje potpisivanje ugovora za izgradnju čime će na jugu Bosne i Hercegovine biti otvoreno još jedno gradilište na autocesti, kazali su Feni u JP Autoceste Federacije BiH.
Dionica Mostar jug – Buna ukupno je duga 14,4 kilometara i podijeljena je na dvije poddionice: Mostar jug – tunel Kvanj i tunel Kvanj – Buna. Obje poddionice će se graditi po modelu Žuti FIDIC što podrazumijeva da izabrani izvođač izrađuje glavni projekt na osnovu idejnog projekta investitora.
Poddionica tunel Kvanj – Buna je duga 5,2 kilometara. Značajni objekti koji će se graditi su dvocijevni tunel Kvanj, desna cijev dužine 2.645 metara i lijeva cijev dužine 2.720 metara, vijadukt Rotimski potok dužine 320 metara i nadvožnjak, a ostatak trase nadovezuje se na poddionicu Buna – Počitelj koja je u završnoj fazi izgradnje. Također, u okviru ovog projekta bit će rekonstruirana regionalna cesta Buna – Domanovići ukupne dužine 14,5 km. Predviđeni rok izgradnje je 36 mjeseci.
U JP Autoceste FBiH kažu da je pribavljena urbanistička i okolinska saglasnost, a realizacija eksproprijacije je 95 posto. Za finansiranje izgradnje osigurana su sredstava putem kreditne linije kod EIB-a u visini od 100 miliona eura i bespovratna sredstva EU.
Poddionica Mostar jug – tunel Kvanj je duga 9,2 km. Javna nabavka provodi se po međunarodnim procedurama putem otvorenog postupka s pretkvalifikacijom.
JP Autoceste FBiH kao korisnik eksproprijacije u postupku do sada je otkupilo nešto više od 80 posto zemljišta koje je bilo u privatnom vlasništvu.
– Postupak se provodi u skladu s Planom otkupa zemljišta i obnove sredstava za život koji je izrađen za ovu dionicu, u skladu sa zakonodavstvom Federacije BiH i zahtjevima Evropske banke za obnovu i razvoj. Pribavljena je urbanistička i okolinska saglasnost. Rok za izgradnju je 30 mjeseci. Finansiranje izgradnje je predviđeno sredstvima EBRD-a u visini od 60 miliona eura – dodaju iz Autocesta FBiH.
Izgradnjom dionice Mostar jug – Buna, kako ističu, povezat će se Mostar s evropskom mrežom autocesta i činit će funkcionalnu neprekinutu autocestu od granice Bijača pa sve do ulaska u Mostar, što je od neprocjenjivoga značaja za bh. građane, kompanije i poduzetnike.
– Podršku ovom projektu od javnog interesa za razvoj grada Mostara i cjelokupne zajednice pružili su gradonačelnik Mostara, predstavnici Srba povratnika Grada Mostar, lokalna zajednica Ortiješ/Lakševine, predstavnici lokalnih zajednica Blagaj i Malo Polje, ugledni privrednici i rezidentno stanovništvo – navode iz JP Autoceste FBiH.